MENGAWAL KECURIAN MAKLUMAT DALAM VISTA

Posted by yoshihiro On 23 - 04 - 2009

Windows Vista membenarkan kamu membuat (halangan) restriction pada perkakasan dan peralatan komputer dari kecurian data. Restriction ini boleh dikawal melalui Group Policy.

KAMU SEMBAHYANG LIMA WAKTU TETAPI...

Posted by yoshihiro On 24 - 04 - 2009

Kamu sembahyang lima waktu tetapi.... kamu merungut dan mencaci maki bila kamu ditimpa musibah walaupun kamu tahu sesuatu musibah itu datang daripada Allah. Kepada siapakah kamu rasa kamu mencaci itu? Tidakkah kamu fikirkan?

PERUT PUNCA SEGALA PENYAKIT

Posted by yoshihiro On 24 - 04 - 2009

Anda kerap diserang sakit perut tanpa sebab? Atau anda sering berasa tidak selesa di bahagian perut? Awas! Ia mungkin pentanda awal kepada penyakit lain yang merbahaya kepada anda. Seperti mana Sabda Rasulullah s. a. w, maksudnya: “Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan.

Perbukaan KITAHANDAL

Dicatat oleh yoshihiro On 2:59:00 AM
Hari ini 3 Mac 2009 adalah hari pembukaannya kitahandal.blogspot.com yang rasanya akan jadi satu blog yang popular dalam merealisasikan satu trademark yang dicipta oleh saya iaitu KITAHANDAL.

Trademark ini saya dapat dari ayah saya yang dulu satu ketika semasa saya kecil, selalu menyebut perkataan ini. Pada mulanya saya agak pelik dengan ayat ini yang mana 'handal' disitu saya paham adalah satu benda yang berada di basikal tapi rupanya ia bermaksud satu 'terer', 'power' atau erti kata lain ianya adalah bakat atau semangat seseorang. Definisi ini juga boleh anda tafsirkan sendiri mengikut kesesuaian bagi situasi anda.


Jadi apa pun tanggapan kita terhadap perkataan ini, ia bukanlah persoalannya. Tapi yang pasti spefikasi untuk mengabungkan semangat dan bakat kita yang adalah dengan perkataan 'kitahandal', kerana apa kita handal? kerana kita ada allah yang sentiasa bagi kita handal dan dia sentiasa bersama kita.

Bukan untuk kita bongkak dengan perkataan ini tapi untuk kita tahu:-

  1. bagaimana kita handal ?
  2. kenapa kitahandal ?
  3. mengapa kita handal?
Dan satu jawapannya adalah ALLAH yang maha mengetahui.
|

0 Response to "Perbukaan KITAHANDAL"

Post a Comment

Langgan Sekarang! Dengan Feeds RSS

Yoshihiro-Collection
Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani
Malaysia Web Hosting